اوبراز یک ایده ساده تا یک غول جهانی |

    کد خبر: 3425
    1402/09/18 - 05:09
    121 بازدید

اوبر یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تاریخ است که در عرض چند سال به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل جهان تبدیل شد. این شرکت که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، با ارائه یک سرویس تاکسی اینترنتی ساده و کارآمد، انقلابی در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کرد. ایده اولیه اوبر ایده اولیه اوبر در سال ۲۰۰۸ در پاریس شکل گرفت. دو دوست به نام‌های تراویس کلنیک و گرت کمپ در آن زمان در یک کنفرانس فناوری شرکت می‌کردند که به[…]

اوبر: از یک ایده ساده تا یک غول جهانی

اوبر یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های تاریخ است که در عرض چند سال به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل جهان تبدیل شد. این شرکت که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، با ارائه یک سرویس تاکسی اینترنتی ساده و کارآمد، انقلابی در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کرد.

ایده اولیه اوبر

ایده اولیه اوبر در سال ۲۰۰۸ در پاریس شکل گرفت. دو دوست به نام‌های تراویس کلنیک و گرت کمپ در آن زمان در یک کنفرانس فناوری شرکت می‌کردند که به دلیل بارش برف، نتوانستند تاکسی پیدا کنند. این اتفاق باعث شد تا آن‌ها به این فکر بیفتند که یک سرویس تاکسی اینترنتی راه‌اندازی کنند که کاربران بتوانند به‌راحتی از طریق تلفن همراه خود تاکسی درخواست کنند.

تأسیس اوبر

کلنیک و کمپ پس از بازگشت به سان‌فرانسیسکو، شروع به کار روی ایده خود کردند. آن‌ها در ابتدا نام شرکت خود را UberCab گذاشتند و در سال ۲۰۱۰، سرویس خود را در این شهر راه‌اندازی کردند.

رشد سریع اوبر

اوبر به سرعت محبوبیت پیدا کرد و در عرض چند سال، به بیش از ۱۰۰ شهر در سراسر جهان گسترش یافت. این شرکت در سال ۲۰۱۴، ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار داشت و به ارزشمندترین استارتاپ خصوصی در جهان تبدیل شد.

حواشی اوبر

اوبر در طول مسیر رشد خود، با حواشی مختلفی نیز مواجه شد. این شرکت به‌دلیل رفتارهای غیراخلاقی برخی از رانندگانش، انتقادات زیادی را به‌خود جلب کرد. همچنین، اوبر به‌دلیل نقض قوانین برخی از کشورها، با مقامات این کشورها نیز درگیر شده است.

آینده اوبر

اوبر با وجود حواشی متعدد، همچنان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل جهان است. این شرکت در حال حاضر در بیش از ۶۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و به‌دنبال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌های جدید مانند تحویل غذا و حمل‌ونقل کالا است.

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=3425

سلام من امیر حبیب زاده هستم، دانش آموخته مدیریت بازرگانی که چندسالی هست در حوزه دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی دیجیتال (Digital Pr) در حال فعالیت و خدمت رسانی به شما عزیزانم.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =