گرانی به جان بازار خوراکی افتاد | سفره ایرانیان لاکچری شد ! |

    کد خبر: 100296
    1404/08/22 - 08:41
    7 بازدید

افزایش ۱۷۹ درصدی قیمت برنج طارم در یک سال و نوسان لحظه‌ای مرغ تا ۱۵۵ هزار تومان؛ گزارش ۲۲ آبان ۱۴۰۴ از آشفتگی بازار کالاهای اساسی کشور را می خوانید.

گرانی به جان بازار خوراکی افتاد | سفره ایرانیان لاکچری شد !

فهرست محتوا

بازار گوشت

بازار تخم‌مرغ

بازار برنج

بازار لبنیات

کالابرگ الکترونیک و شارژ آبان ماه

لیست قیمت کالاهای اساسی

کالاهای اساسی

قیمت هفته جاری

قیمت هفته گذشته

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی در هفته منتهی به ۲۲ آبان ۱۴۰۴ انجام شد.

بازار گوشت

نوسان قیمتی گوشت مرغ در چند هفته اخیر باعث نوعی سردرگمی مصرف‌کنندگان شده است. قیمت مصوب گوشت مرغ ۱۳۵.۷۰۰ تومان بوده اما با این وجود نوسانات قیمتی آن تا ۱۵۵ هزار تومان سبب شده تا با کاهش نرخ به قیمت مصوب، مردم با حجم بیشتری خرید کنند.

صرفه‌جویی ارزی وزیر جهاد کشاورزی منجر به دلالی در بازار نهاده‌های دامی شد. نایابی و ایجاد بازار سیاه و حتی خالی فروشی نهاده‌های دامی بازار پروتئین حیوانی را به سمت و سویی برده است که قیمت اقلامی مثل گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات هر روز متفاوت‌تر از روز گذشته باشد.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سومین نشست امنیت غذایی و تنظیم بازار کالاهای اساسی کشاورزی که این هفته برگزار شد، عنوان کرد، در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار تن ذرت در بنادر کشور موجود است، اما چون ارز آنها داده نشده، اجازه حمل ندارند.

حذف ارز ترجیحی از واردات گوشت قرمز از دیگر خبرهای این هفته کالاهای اساسی بود که از سوی دولت چراغ خاموش انجام شده است. مجید حسنی‌مقدم، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد با اشاره به واردات بیش از ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد، از ۲۱ تیر ۱۴۰۴ واردات گوشت قرمز ۱۰۰ درصد با تخصیص ارز مرکز مبادله انجام شده است.

بازار تخم‌مرغ

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی به وزن ۲ کیلو گرم باید بر اساس قیمت تعیین شده در نهاد متولی ۱۸۴ هزار تومان باشد اما امروز بیش از ۲۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اعلام می‌شود بر عکس نیمه نخست سال، مصرف در فصل سرد سال بالا رفته و بازگشایی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها بازار خوراکی‌هایی مثل انواع کلوچه و بیسکویت را داغ می‌کنند.

گفتنی است، وزارت جهاد کشاورزی تأمین و تنظیم بازار تخم مرغ را به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن واگذار کرده است که در مدت ۳ سال گذشته بازار این محصول پروتئینی شرایط با ثباتی داشت اما با تصویب نرخ جدید شاهد افزایش قیمت‌ها بیش از قیمت مصوب هستیم.

بازار برنج

افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار پدیده‌ای است که از سال ۱۴۰۲ رقم خورده است. سیاست‌های غلط در این بازار از تولید تا واردات سبب شده تا این نابه‌سامانی در بازار دومین محصول پرمصرف کشور ادامه داشته باشد. رصد بازار کالاهای اساسی در هفته پایانی مهر ۱۴۰۳ نیز همین بهم‌ریختگی را نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه به نقطه برنج داخلی نشان می‌دهد برنج طارم هاشمی با لحاظ کردن کف قیمت در ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۴ با هر کیلو گرم ۳۳۵ هزار تومان نسبت به ۲۴ آبان ۱۴۰۳ که این نرخ ۱۲۰ هزار تومان بود، افزایش ۱۷۹.۱۷ درصدی داشته است.

اگر بخواهیم این تفاوت قیمت برای برنج شیرودی (شمشیری) را نیز به دست بیاوریم با نگاهی به جدول قیمت کالاها اساسی مشخص می‌شود؛ هر کیلو گرم برنج شیرودی در ۲۴ آبان ۱۴۰۳ به مبلغ ۸۳ هزار تومان به فروش می‌رسید و امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۴ به مبلغ بین ۲۱۰ تا ۲۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود. به این ترتیب با در نظر گرفتن کف قیمت، افزایش ۱۳۵ درصدی را طی یک سال تجربه کرده است.

این افزایش قیمت برای برنج فجر هم قابل ملاحظه است؛ ۲۴ آبان ۱۴۰۳ هر کیلو گرم برنج فجر حدود ۹۰ هزار تومان بود و امسال بین ۲۰۰ تا ۲۷۵ هزار تومان معامله می‌شود. با لحاظ کردن کف قیمت افزایش ۱۲۲.۲۲ درصدی را در این نوع برنج ایرانی شاهد هستیم.

در انواع برنج ایرانی کشت شده در ۳ استان شمالی کشور، عنوان می‌شود ۴ نوع برنج به ترتیب کیفیت «طارم، فجر، شیرودی و ندا» را می‌توان برشمرد. برنج طارم نیز به ۳ نوع طارم هاشمی، طارم محلی و طارم دم‌سیاه تقسیم می‌شود. طارم دم‌سیاه کیفی‌ترین و گران‌ترین برنج تولیدی کشور به شمار می‌رود که عموماً در استان گیلان کشت می‌شود. در حال حاضر هر کیلو گرم از این برنج لوکس ایرانی حدود ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴ رامین رادفر، معاون مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، بر اساس مصوبه جلسه این هفته امنیت غذایی و تنظیم بازار کالاهای اساسی کشاورزی، درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کیسه‌های برنج داخلی و وارداتی و همچنین تحویل برنج وارداتی به شرکت بازرگانی دولتی ایران برای توزیع از طریق کارگروه‌های تنظیم بازار استانی الزامی است.

همچنین بنا به گفته اکبر فتحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی ثبت اطلاعات مربوط به برنج در سامانه جامع انبار تکلیف است و سازمان‌های جهاد کشاورزی مکلف هستند بازدیدهای فیزیکی و کنترلی بر ثبت اطلاعات برنج در انبارها داشته باشند.

حال باید دید با این مصوبه دولت می‌تواند دست دلالان را از این بازار پرمصرف کوتاه کند؟

بازار لبنیات

سریال دنباله‌دار افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در این هفته هم ادامه داشت. یک بطری شیر حدود ۹۰۰ گرمی کم چرب یکی از برندها از ۳۷.۵۰۰ تومان با افزایش ۱۳.۳ درصدی به ۴۲.۵۰۰ تومان افزایش یافته است. همچنین یک بطری شیر پرچرب همین برند از ۴۸ هزار تومان با افزایش ۸.۴ درصدی به ۵۲ هزار تومان رسیده است.

شیوع تب برفکی در کنار کمبود و گرانی نهاده دامی سبب شد تا تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی بهانه‌ای دیگر برای فرایند افزایش قیمت محصولات به دلیل افزایش قیمت شیر خام داشته باشند. افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی از ابتدا سال ۱۴۰۴ تا کنون متوقف نشده و با شیوع تب برفکی ادامه دارد. به عنوان مثال، هر سطل ماست پرچرب یکی از برندها از ۱۷۸ هزار تومان در روزهای اخیر به ۱۹۵ هزار تومان رسید. یا یک بطری شیر یک لیتری در ادامه افزایش قیمت شیرهای پاستوریزه و کارخانه‌ای از ۴۷.۵۰۰ به ۵۷.۵۰۰ افزایش یافته است.

بر اساس اعلام علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور کانون‌های این ویروس در کشور با اجرای برنامه‌های منسجم برای مقابله و ایمن‌سازی دام‌ها کاهش یافته است.

امید است، حداقل در چند ماه پایانی سال در بازار لبنیات شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم.

کالابرگ الکترونیک و شارژ آبان ماه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی تعیین فهرست یارانه‌بگیران چه نقدی و چه غیرنقدی است. این وزارتخانه در خصوص کالابرگ الکترونیک (یارانه غیرنقدی) تغییراتی را در حال اعمال است. طی حدود دو سال اخیر ۱۱ قلم از دسته گوشت، لبنیات، حبوبات و.… به دهک‌های پایینی عرضه شده که قیمت این محصولات بخشی را خریدار و بخشی را دولت می‌پرداخته است. بر اساس اعلام مسئولان این حوزه قرار است در اقلام تغییراتی صورت گیرد.

نماینده خانه ملت در خصوص این تغییرات عنوان کرده است، پیشنهاد ما در مجلس شورای اسلامی این است که کالا با نرخ ثابت از طریق کالابرگ الکترونیک عرضه شود و دولت مابه‌التفاوت این نرخ را نسبت به بازار پرداخت کند.

همچنین پیشنهاد دیگر این است که اگر بهای کالا افزایش پیدا کرد، اعتبار کالابرگ نیز به همان نسبت بالا برود؛ برای مثال، اگر در فروردین ماه کالایی به نرخ ۵۰ تومان خریداری شد و در مرحله بعد قیمت آن به ۶۰ تومان رسید، باید در کالابرگ الکترونیکی این تغییر قیمتی لحاظ شود.

در ادامه قیمت برخی از کالاهای اساسی آمده است؛ قیمت‌های زیر یک میلیون تومان به هزار تومان و برای وزن‌های نوشته نشده یک کیلوگرم است.

لیست قیمت کالاهای اساسی

کالاهای اساسی

قیمت هفته جاری

قیمت هفته گذشته

شقه و راسته گوسفند
۸۶۰-۸۷۰
۷۸۰-۸۷۰

گوشت سردست و ران گوسفندی
۱۰۷۰۰۰۰-۱۰۸۰۰۰۰
۱۰۸۰۰۰۰-۱۰۹۰۰۰۰

گوشت گوسفند دولتی (بسته دو کیلو گرمی تنظیم بازار)

گوشت سردست گوساله
۸۹۰-۹۰۰
۷۸۰-۹۰۰

گوشت ران گوساله
۹۹۰-۱.۰۰۰.۰۰۰
۹۴۰-۹۵۰

گوشت منجمد گوساله
۶۹۰-۷۵۰
۶۹۰-۷۵۰

گوشت چرخ کرده مخلوط
۷۹۰-۸۵۰
۶۹۹-۸۰۰

گوشت چرخ کرده مخلوط بسته‌بندی فروشگاهی

کله و پاچه
۱.۱۲۵.۰۰۰
۱۱۰۰۰۰۰

گوشت مرغ
۱۳۵.۷۰۰
۱۵۵

ران مرغ بدون کمر
۱۱۵
۱۲۰

ران مرغ با کمر
۹۵
۹۵

گوشت چرخ کرده مرغ
۲۵۰
۲۲۰

تخم مرغ (شانه ۳۰ عددی)
۱۹۹-۲۳۰
۱۸۹-۲۲۰

تخم مرغ بسته‌بندی فروشگاهی (شانه ۳۰ عددی)

۱۹۱.۸۰۰-۱۹۸

قزل‌آلا
۳۶۵
۳۵۵

میگو تازه
۶۹۰
۶۹۰

پنیر سفید یو اف ۴۰۰ گرمی

ماست پرچرب دبه‌ای ۲.۵ کیلو گرمی
۱۴۵
۱۲۵

کره حیوانی ۵۰ گرمی
۳۵-۳۹
۳۵-۳۹

کره حیوانی ۱۰۰ گرمی
۶۶-۷۳

خامه استریل ۲۰۰ گرمی
۵۵.۵۰۰-۶۸
۵۵.۵۰۰-۶۸

شیر بطری کم چرب
۴۲.۵۰۰
۳۷.۵۰۰

شیر بطری پر چرب
۵۲
۴۸

ماکارونی ۵۰۰ گرمی قطر ۱.۵
۳۴.۲۰۰

ماکارونی ۷۰۰ گرمی قطر ۱.۲
۴۷
۴۷

قند
۸۹
۸۹

شکر
۵۹-۶۹
۵۹-۶۹

روغن آفتابگردان ۱۳۵۰ لیتری (سرخ کردنی)
۱۳۲.۲۰۰
۱۳۲.۲۰۰

روغن آفتابگردان ۱۳۵۰ لیتری (پخت و پز)
۱۱۷.۷۰۰
۱۱۷.۷۰۰

کنسرو ماهی ۱۵۰ گرمی

کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی
۱۱۹.۹۰۰
۱۱۹.۹۰۰

رب گوجه فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی)
۹۹.۹۰۰
۹۹.۹۰۰

برنج طارم هاشمی
۳۳۰-۳۷۰
۳۳۰-۳۷۰

برنج طارم دم‌سیاه
۴۰۰

برنج شیرودی (شمشیری)
۲۱۰-۲۳۵

برنج هندی
۱۰۰

لوبیا چیتی فله‌ای و بسته بندی
۶۹۰
۶۹۰

لوبیا قرمز بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۴۴۹.۹۱۰
۴۴۹.۹۱۰

لوبیا سفید بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۴۹۹.۹۴۰
۴۴۹.۹۱۰

عدس بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۲۱۹.۹۲۰
۲۱۹.۹۲۰

نخود بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۲۲۷.۹۰۰
۲۲۷.۹۰۰

ماش بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۲۴۰
۲۴۰

لپه بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم)
۳۱۹.۹۰۰
۳۱۹.۹۰۰

چای ایرانی ۴۵۰ گرمی
۱۸۹.۹۰۰
۱۸۹.۹۰۰

چای خارجی ۵۰۰ گرمی
۶۲۹.۹۰۰
۶۲۹.۹۰۰

 

منبع:

مهر

گسترش نیوز

اقتصاد

گرانی به جان بازار خوراکی افتاد | سفره ایرانیان لاکچری شد !

بانک و بیمه

گرانی به جان بازار خوراکی افتاد | سفره ایرانیان لاکچری شد !

کدخبر:
۳۶۴۶۵۸

پریا ابراهیمی

۱۴۰۴/۰۸/۲۲ ۱۲:۳۰:۱۰

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=100296

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند. در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است. در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هجده =