بررسی تحولات صنعت لجستیک و حمل‌ونقل هوایی در جهان و ایران (از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵) |

    کد خبر: 80687
    1404/04/16 - 04:36
    2 بازدید

صنعت لجستیک جهانی در پنج سال گذشته شاهد تحولات بی‌سابقه‌ای بوده است؛ از همه‌گیری کووید-۱۹ و اختلال در زنجیره تأمین تا ظهور فناوری‌های هوشمند و رشد سریع تجارت الکترونیک. در این میان، حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی لجستیک، نقشی حیاتی در تسهیل تجارت جهانی ایفا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  صنعت لجستیک جهانی در پنج سال گذشته شاهد تحولات بی‌سابقه‌ای بوده است؛ از همه‌گیری کووید-۱۹ و اختلال در زنجیره تأمین تا ظهور فناوری‌های هوشمند و رشد سریع تجارت الکترونیک. در این میان، حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی لجستیک، نقشی حیاتی در تسهیل تجارت جهانی ایفا کرده است.

در ایران نیز، این صنعت با چالش‌های ناشی از تحریم‌ها، محدودیت‌های مالی، و نیاز به بازسازی زیرساخت‌ها مواجه بوده است. این گزارش به بررسی مهم‌ترین تحولات این صنعت در سطح جهانی و ایران طی پنج سال گذشته و پیش‌بینی روندهای آینده تا سال ۲۰۳۰ می‌پردازد.

تحولات جهانی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵

 ۱. تأثیر همه‌گیری کرونا: همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیر عمیقی بر صنعت حمل‌ونقل هوایی گذاشت. در سال ۲۰۲۰، کاهش شدید تقاضای مسافری (تا ۹۰ درصد در برخی کشورها) منجر به تمرکز بیشتر شرکت‌های هواپیمایی بر حمل بار هوایی شد. طبق گزارش سازمان تجارت جهانی (WTO)، حمل‌ونقل هوایی ۳۵ درصد از ارزش کل تجارت جهانی را در بر می‌گیرد، درحالی‌که تنها ۱ درصد از حجم محموله‌ها را شامل می‌شود، این امر گویای نقش حیاتی آن در جابه‌جایی کالاهای باارزش مانند داروها و تجهیزات الکترونیکی است. پس از کرونا، بازیابی تدریجی پروازهای مسافری و افزایش تقاضا برای حمل بار، به‌ویژه در تجارت الکترونیک، به رشد این بخش کمک کرد.

 ۲. تغییرات ژئوپلیتیک و اثرات اقتصادی: جنگ‌های تجاری، تحریم‌ها و افزایش قیمت سوخت، شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی را به سمت بهینه‌سازی مصرف سوخت و انعطاف‌پذیری بیشتر سوق داده است.

 ۳. پیشرفت‌های فناوری:

  • هوش مصنوعی (AI) و دیجیتال‌سازی: هوش مصنوعی در بهینه‌سازی مسیرهای پرواز، مدیریت زنجیره تأمین، و پیش‌بینی تقاضا نقش کلیدی ایفا کرده است. استارت‌آپ‌هایی مانند Flexport با استفاده از نرم‌افزارهای ابری، شفافیت و کارایی زنجیره تأمین را افزایش داده‌اند.
  • اتوماسیون و رباتیک: استفاده از ربات‌های هوشمند در انبارها و مراکز لجستیکی، به‌ویژه در حمل‌ونقل هوایی، به کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت کمک کرده است.
  • دوقلوهای دیجیتال: فناوری دوقلوهای دیجیتال (Digital Twins) برای شبیه‌سازی فرایندهای لجستیکی و بهبود بهره‌وری به کار گرفته شده است.
  • پهپادها و تحویل خودکار: پهپادها برای تحویل بسته‌های کوچک در مسافت‌های کوتاه آزمایش شده‌اند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به بخشی از اکوسیستم لجستیک تبدیل شوند.

 ۴. پایداری و کربن‌زدایی: صنعت حمل‌ونقل هوایی با فشارهای فزاینده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مواجه است. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) هدف کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را تعیین کرده است. در این راستا استفاده از سوخت‌های پایدار (SAF) افزایش‌یافته است، فناوری‌های جدید مانند هواپیماهای برقی و هیدروژنی درحال‌توسعه هستند و شرکت‌های هواپیمایی در حال سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت و مدیریت زنجیره تأمین پایدار هستند.

 ۵. رشد تجارت الکترونیک: افزایش تقاضا برای تجارت الکترونیک، به‌ویژه در دوران کرونا، نیاز به حمل‌ونقل هوایی سریع را تقویت کرد. شرکت‌هایی مانند آمازون و علی‌بابا با ایجاد ناوگان اختصاصی حمل بار هوایی، نقش مهمی در این تحول داشتند.

 ۶. افزایش سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های لجستیک: جذب سرمایه برای توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل هوایی و راه‌اندازی خطوط جدید، به‌ویژه در آسیا و خاورمیانه، رشد چشمگیری داشته است

 تحولات حمل‌ونقل هوایی در ایران از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵

 ۱. تحریم و کرونا:  تحریم‌های آمریکا از سال ۱۳۹۷ و همه‌گیری کرونا در سال ۱۳۹۹ ضربه شدیدی به صنعت هوانوردی ایران وارد کرد. در سال ۱۳۹۹، جابه‌جایی مسافران بین‌المللی به ۱.۱۶ میلیون نفر کاهش یافت که افت ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، از سال ۱۴۰۰، با بهبود شرایط بهداشتی و افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی، حمل‌ونقل هوایی رو به بهبودی است.

 ۲. رشد حمل بار هوایی:  حمل بار هوایی در ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. در سال ۱۴۰۲، حمل بار داخلی به ۲۴,۱۹۲ تن رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد به دلیل افزایش تقاضا برای تجارت الکترونیک و بهبود شبکه لجستیکی بوده است.

 ۳. هوشمندسازی لجستیک: ایران تلاش‌هایی برای هوشمندسازی در صنعت لجستیک انجام داده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، هوشمندسازی لجستیک از اولویت‌های این وزارتخانه است و نمایشگاه‌های حمل‌ونقل فرصت‌هایی برای اقتصادی کردن این بخش فراهم کرده‌اند. بااین‌حال، کمبود زیرساخت‌های دیجیتال و مشکلات ناشی از تحریم‌ها مانع پیشرفت سریع این حوزه شده است. 

 ۴. موقعیت ژئوپلیتیکی: ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خود، پتانسیل بالایی برای تبدیل‌شدن به هاب لجستیکی منطقه دارد. بااین‌حال، کاهش پروازهای عبوری در سال ۱۳۹۹ (۷۵ درصد افت نسبت به سال ۱۳۹۶) به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و تحریم‌ها، جایگاه ایران را تضعیف کرد. از سال ۱۴۰۰، بازگشت تدریجی پروازهای عبوری نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی تحولات صنعت لجستیک و حملونقل هوایی تا سال ۲۰۳۰

در جهان و طبق پیش‌بینی انجمن بین‌المللی ترابری هوایی (IATA)، تا سال ۲۰۳۴ تعداد مسافران هوایی به بیش از ۷ میلیارد نفر خواهد رسید. حمل بار هوایی نیز به دلیل رشد تجارت الکترونیک و نیاز به جابه‌جایی سریع کالاهای باارزش، افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود سوخت‌های پایدار و هواپیماهای هیدروژنی تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت تجاری‌تر مورد استفاده قرار گیرند که به کاهش اثرات زیست‌محیطی این صنعت کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، بلاک‌چین، و اینترنت اشیا (IoT) فرایندهای لجستیکی را شفاف‌تر و کارآمدتر خواهند کرد. پلتفرم‌های دیجیتال مانند Flexport و Uber Freight نقش بزرگ‌تری در مدیریت زنجیره تأمین ایفا کنند. در آخر اینکه، بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰، بازارهای آسیایی (چین، هند) و آفریقایی (اتیوپی، روآندا) شاهد رشد سریع در تقاضای حمل‌ونقل هوایی خواهند بود.

 تا سال ۲۰۳۰، ایران نیاز به افزایش تعداد هواپیماهای عملیاتی و بهبود ضرایب بهره‌برداری دارد. بدون این توسعه، ممکن است مشکلات عملیاتی و سوانح افزایش یابد. همچنین ضروری است سالانه ۱ تا ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی در زیرساخت‌های لجستیکی سرمایه‌گذاری شود. پیشرفت در استفاده از فناوری‌های دیجیتال، مانند پلتفرم‌های مدیریت لجستیک، می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد. بااین‌حال، رفع موانع تحریم‌ها برای دسترسی به فناوری‌های جدید حیاتی است؛ بنابراین باثبات سیاسی و اقتصادی، ایران می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان هاب ترانزیتی منطقه به‌ویژه با توسعه کریدورهای ترانزیتی بازسازی کند.

 صنعت لجستیک و حمل‌ونقل هوایی در پنج سال گذشته با چالش‌های بزرگی مانند کرونا و تنش‌های ژئوپلیتیکی و… مواجه بوده است، اما فناوری‌های جدید و تمرکز بر پایداری، مسیر جدیدی را برای این صنعت نشان داده است. در ایران، علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، رشد حمل بار هوایی و تلاش برای هوشمندسازی لجستیک نشان‌دهنده پتانسیل بالای این بخش است.

 شرکت PSP Express (پروازبران سپهر پارسا)، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت لجستیک و حمل‌ونقل بین‌المللی است. این شرکت با بیش از یک دهه تجربه موفق (از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون)، خدمات تخصصی و جامعی در حوزه واردات و صادرات برای شرکت‌های تولیدی، صنعتی و سازمانی ارائه می‌دهد. PSP Express با رعایت جدیدترین استانداردهای تجارت جهانی و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، به‌عنوان یکی از برترین ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه با پشتیبانی از فرایندهای ثبت سفارش، حمل‌ونقل بین‌المللی، ترخیص کالا از گمرک و تحویل به‌موقع مرسولات، همراه مطمئنی برای تجار و کسب‌وکارهاست.

 حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی، زمینی و دریایی، ترخیص کالا از گمرک با کمترین زمان و هزینه، خدمات جامع واردات و صادرات برای صنایع مختلف و پشتیبانی از کسب‌وکارها در فرایندهای لجستیک و زنجیره تأمین از جمله کار و حوزه‌های تخصصی فعالیت شرکت PSP Express است که باتکیه‌بر تخصص، تجربه و تعهد به کیفیت، راهکارهای هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای تسهیل تجارت جهانی ارائه می‌دهد.

 بااین‌حال اگر ایران بخواهد جایگاه خود را در شبکه‌های جهانی تقویت کند، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، توسعه ناوگان، و استفاده از فناوری‌های نوین تا سال ۲۰۳۰، ضروری خواهد بود.

https://pspexpress.com/fa/

 

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=80687

اقتصاد آنلاین پرمخاطب ترین رسانه اقتصادی در ایران اقتصاد آنلاین دارای مجوز به شماره ۷۴۳۳۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال ۸۹ آغاز بکار کرده و هم اکنون پرمخاطب ترین پایگاه خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد. پایگاه خبری اقتصاد آنلاین صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مریم کاظمی شورای سیاستگذاری: علی مروی / صادق الحسینی / سعید عباسیان / هاشم آردم سردبیر: سعید عباسیان مدیر بازرگانی: محمدمهدی حسینی دبیر تحریریه: عاطفه حسینی اقتصادآنلاین در شبکه‌های مجازی: صفحه رسمی اقتصادآنلاین در توییتر: https://twitter.com/eghtesad_online صفحه رسمی اقتصادآنلاین در اینستاگرام: https://www.instagram.com/eghtesadonline_ آدرس دفتر: یوسف آباد. میدان سلماس. خیابان فتحی شقاقی غربی. پلاک ۱۱۶. واحد ۱ تلفن دفتر مرکزی: ۱۳ و ۸۸۲۲۵۶۱۲ - ۸۶۰۹۳۶۲۸ - ۸۶۰۹۳۷۸۶ فکس: ۸۸۰۲۳۶۹۳ آیین نامه اخلاق حرفه‌ای اقتصاد آنلاین ۱- روزنامه‌نگار ما به واقعیت‌های عینی توجه می‌کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می‌گذارد. روزنامه نگار ما به هیچ وجه جناحی عمل نمی کند و تنها خط قرمز او قانون و خطوط مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است. ۲- روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است، نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره براساس وجدان اخلاق عمل می‌کند. در این راستا بخش خبر و بخش بازرگانی در اقتصاد آنلاین کاملا مجزا هستند. ۳- روزنامه‌نگاران اقتصاد آنلاین اگر اخباری را از منبعی دیگر منتشر کنند، حتما منبع را ذکر می کنند. ۴- سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در اقتصاد آنلاین مطرود است. ۵- روزنامه‌نگار ما از پذیرش هرگونه پاداش مادی برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کند. ۶- اقتصاد آنلاین و روزنامه نگارانش از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند. ۷- روزنامه‌نگار ما با احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خویشتن تبعیت می‌کند. ۸- روزنامه‌نگار ما به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهای دیگر خودداری می‌کند. ۹- روزنامه‌نگار ما برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انسانی از جمله عدالت‌طلبی، آزادیخواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است. ۱۰- کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است. ۱۱- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود. ۱۲- روزنامه‌نگار ما موظف است ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند. درباره اقتصاد آنلاین بیشتر بدانید: اقتصاد آنلاین با رنک ۳۰ الکسا در ایران، به عنوان پر بازدیدترین وب‌سایت خبری-تحلیلی اقتصادی در ایران شناخته می‌شود. مخاطبان اقتصاد آنلاین صاحبان کسب و کار، مدیران، روسای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هستند که می‌خواهند یک روز زودتر از اخبار مطلع شوند و در نتیجه به روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند. اقتصاد آنلاین، به عنوان اولین سایت جامع خبری-تحلیلی اقتصاد ایران از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. هدف ما از راه اندازی "اقتصاد آنلاین" پاسخگویی به نیاز برآورده نشده مخاطبان در جهت دسترسی به منبع مطمئن اخبار و تحلیل های لحظه به لحظه اقتصادی ایران و جهان است. هم اکنون فعالان اقتصادی در ایران با چالش‌های فراوانی دست به گریبان هستند. یکی از این چالش‌ها نبود سیستم اطلاع رسانی مستقل و مطمئنی است که اخبار و تحلیل های اقتصادی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در اختیار آنان قرار دهد. همانطور که می‌دانیم، نبود چنین رسانه‌ای موجبات عدم تحرک بازار اطلاعات را فراهم آورده که از عوامل ناکارایی در سیستم اقتصادی است. امید است با وجود این سایت و امکانات جانبی آن که به طور مستمر به مخاطبان عرضه و معرفی خواهند شد، بتوانیم سهمی در پویایی هرچه بیشتر سیستم اقتصادی در ایران داشته باشیم. البته در این مسیر توجه به سیاست های دولتی و در امان ماندن از گرداب سیاست گذاری‌های متزلزل و خلق‌الساعه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ضروری است که ما سعی می کنیم با نقد و بررسی این سیاست گذاری‌ها و روشن کردن راه پیش رو در این مسیر در کنار شما باشیم. در همین راستا، اقتصاد آنلاین تلاش در جهت بهبود فضای سیاستگذاری عمومی و نقد و بررسی این حوزه را از وظایف اصلی خود به شمار می‌آورد. خبرگزاری اقتصاد نیوز یک گروه رسانه‌ای است که به پوشش اخبار دنیای اقتصاد در دسته‌ها و حوزه‌های مختلف می‌پردازد. اقتصاد نیوز، سایت مرجع اقتصاد ایران، آخرین اخبار اقتصادی را همراه با پوشش لحظه‌ای قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه، ارز و رمز ارز، مسکن، خودرو و لوازم خانگی منعکس می‌کند. وبسایت خبرگزاری اقتصاد نیوز که با هدف جبران چالش‌ها و نواقصات خبری در حوزه اقتصاد و سایر اخبار ایران و دنیا وارد عرضه ظهور شده است، یکی از پربازدید ترین وبسایت‌های خبری در حوزه دنیای اقتصاد به شمار می‌رود و توانسته است رنک 18 الکسا در ایران را کسب نماید. روزانه بیش از یک میلیون کاربر از این مجموعه بازدید می‌کنند و اخبار پوشش داده شده توسط این خبرگزاری را دنبال می‌کنند. اقتصاد نیوز تمامی اخبار لحظه به لحظه‌ای به همراه مقالات تحلیلی در حوزه بورس، اخبار مسکن و شهری، اخبار خودرو، اخبار سیاسی، اخبار بانک و بیمه، اخبار اقتصادی، اخبار تولید و تجارت، اخبار استارتاپ‌ها و اخبار طلا و ارز شامل: اطلاعات لحظهای و بروز قیمت دلار، قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت یورو، قیمت بیت کوین، قیمت درهم امارات، قیمت لیر ترکیه، قیمت یوان چین، قیمت دینار عراق، نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو را پوشش می‌دهد. در اقتصاد نیوز می‌توانید بخش‌های متنوع دیگری همچون، الفبای اقتصاد، هواشناسی اقتصاد، ماشین زمان، ویژه نامه، وب‌گردی را نیز مشاهده نمایید. در بخش اخبار سایر رسانه‌ها، داغ‌ترین و بروزترین اخبار سایر حوزه‌های دارای اهمیت و پرجستجو مانند مسائل حوزه بهداشت، اخبار روز و... قابل نمایش است. علاوه بر آن، پربازدیدترین اخبار مرتبط با هر دسته‌بندی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دنیای اقتصاد تابان به عنوان صاحب امتیاز خبرگزاری اقتصاد نیوز به ثبت رسیده است. دنیای اقتصاد تابان که با نام گروه رسانه ای دنیای اقتصاد نیز از آن یاد می‌شود یک شرکت و مؤسسه رسانه‌ای در ایران است. علاوه بر سایت خبری اقتصاد نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد، هفته ‌نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب‌سایت واحد توسعه دانش، وب‌سایت همایش‌های دنیای اقتصاد، روزنامه انگلیسی ‌زبان فایننشال تریبون نیز به عنوان زیرمجموعه‌های این گروه رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند. گروه دنیای اقتصاد همچنین دارای مرکز پژوهش‌ها، انتشارات و مرکز همایش‌ها نیز می‌باشد. اولین زیرمجموعه این هلدینگ، دنیای اقتصاد، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. روزنامه فایننشال تریبیون، نیز به عنوان تنها روزنامه اقتصادی ایران منتشر شده به زبان انگلیسی شناخته می‌شود. مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد نیوز آقای علیرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت دنیای اقتصاد تابان است. آقای بختیاری در توضیح و تشریح مجموعه فعالیت‌های دنیای اقتصاد بیان می‌دارند که: پس از به ثبات رسیدن مجموعه روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پوشش و جبران نقاط ضعف کشف شده در روزنامه از جهات مختلف و تحقق بخشیدن به برنامه‌های توسعه فعالیت خود، تصمیم گرفته شد تا هفته نامه تجارت فردا در تیرماه سال 1391 راه‌اندازی شود. این تصمیم بدلیل عدم برخورداری از پتانسیل ارائه مقالات، گزارش‌ها و محتوای تحلیلی که از عمق بیشتری برخوردار هستند، در روزنامه دنیای اقتصاد اخذ شده است. وی اظهار می‌کند که یک فعال اقتصادی به هر ترتیب در فرآیند کاری خود در طول روز به اطلاعاتی نیاز پیدا خواهد کرد که نه در قالب روزنامه و نه در قالب هفته‌نامه نمی‌گنجد. پکیجی تشکیل شده از اخبار، گزارش و تحلیل در قالب بسته‌ای قابل استفاده هم در لپ‌تاب‌ها و کامپیوترهای شخصی و هم موبایل‌های هوشمند می‌تواند کارایی گردش باز اطلاعات را برای فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌ها افزایش دهد. به گفته مدیر عامل این شرکت، در گام‌های بعدی برای مرتفع سازی چالش‌های رسانه در ایران از منظر اقتصادی بدنبال ایجاد یک منبع به زبان اصلی برای سرمایه‌گذاران خارجی برآمدیم تا بتواند از آن منبع کسب اطلاعات کند. بدین ترتیب، یکی از اجزای هلدینگ یعنی روزنامه انگلیسی «financial tribion» را به فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها عرضه شد. فعالیت‌های توسعه بخشی دنیای اقتصاد تابان ادامه دارد و در این راستا نیز مرکز پژوهش‌ها، انتشارات، مرکز همایش‌ها در کنار روزنامه و هفته‌نامه و حالا پایگاه خبری «اقتصادنیوز» از جمله اقدامات توسعه بخشی به ارکان‌های مختلف این مجموعه می‌باشد. در این مجموعه مسئولیت سردبیری وب‌سایت‌های خبری دنیای اقتصاد و اقتصادنیوز برعهده آقای مهدی نوروزیان گذاشته شده است. آقای محمدصادق نخجوانی مسئولیت مدیریت وب‌سایت‌ها و فضای مجازی را برعهده دارد. معاونت وبسایت‌های خبری دنیای اقتصاد را فاطمه استیری انجام می‌دهد. توسعه بازار را زینب سادات میرهادی مدیریت می‌کند. به منظور انجام وظایف دبیر سایت اقتصاد نیوز از توان حمید متقی بهره گرفته می‌شود و امیر اشراقی نیز در سمت مدیریت روابط عمومی این خبرگزاری مشغول فعالیت می‌باشد. برای برقراری تماس با هر بخش و مسئول مربوطه در اقتصاد نیوز راه‌های ارتباطی مختلفی در اختیار کاربران گذاشته شده است. کاربران می‌توانند از طریق تلفن تماس و نمابرهای درج شده در وبسایت این خبرگزاری با بخش مدنظر ارتباط برقرار کنند. از دیگر خدماتی که در اقتصاد نیوز ارائه می‌شود، انجام تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی برای سایر سایت‌هایی است که تمایل دارند تا از پتانسیل‌های این خبرگزاری پربازدید برای بهبود وضعیت سایت خود بهره ببرند. در صفحه تماس با شما می‌توانید، راه‌های تماس برای هماهنگی و پذیرش آگهی را در بخش‌های مختلف گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را مشاهده نمایید. لازم به یادآوری است که موضوعات اقتصادنیوز بورس، اقتصاد نیوز ارز دیجیتال، اقتصاد نیوز قیمت ارز، اقتصاد نیوز خودرو از پربازدیدترین های روزانه هستند. کاربران می‌توانند آگهی، تبلیغات و رپورتاژ خود را برای درج در روزنامه و وبسایت اقتصاد نیوز، دنیای اقتصاد، روزنامه فایننشال تریبیون، هفته نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب سایت دنیای بورس و کلیه کانال‌های تلگرام از طریق تلفن، فکس، ایمیل و حساب تلگرام اعلام شده در اختیار مدیریت قرار دهند. علاقمندان به شبکه‎‌های اجتماعی نیز می‌توانند کانال خبری اقتصاد نیوز را در شبکه‌ها و بسترهای مختلف مانند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام دنبال کنند و با دانلود اقتصاد نیوز از اخبار اقتصادی ایران و جهان باخبر شوند. اقتصاد نیوز در تلگرام با آدرس eghtesadnews_com@ در اینستاگرام با آیدی eghtesadnews_com@ در توییتر با آدرس eghtesadnews@ و در فیس‌بوک با نشانی eghtesadnews فعالیت می‌کند. روزانه می‌توانید مهم‌ترین و بروزترین اخبار حوزه اقتصاد و پربحث‌ترین اخبار ایران و دنیا را در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد نیوز دریافت کنید. علاوه بر آن، افرادی که تمایل به مراجعه حضوری دارند می‌توانند به آدرس تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و سنایی، پلاک ۳۷۰ مراجعه نمایند. همچنین متقاضیانی که مایل به همکاری با رسانه‌ اقتصاد نیوز می‌باشند می‌توانند رزومه خود را از طریق ایمیل سازمانی jobs@den.ir تکمیل و ارسال نمایند. پس از بررسی رزومه‌ها، از افرادی که دارای شرایط مورد نیاز باشند، برای مصاحبه دعوت بعمل می‌آید. باید توجه داشته باشید که تقاضای همکاری صرفا با ارسال رزومه از طریق ایمیل سازمانی گروه انجام می‌گردد. پس از بررسی رزومه‌ها، از متقاضیانی که دارای شرایط احراز شغل مورد نیاز باشند از سوی مدیریت منابع انسانی وپشتیبانی برای انجام مصاحبه بصورت تماس تلفنی دعوت می‌شود. به یاد داشته باشید که اقتصاد نیوز با متقاضیان از طریق پیامک یا ایمیل تماس نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =