نباید ساختار موازی شبکه بهداشتی در کشور ایجاد شود |

    کد خبر: 4120
    1402/12/16 - 05:21
    131 بازدید

اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد ساختار موازی در شبکه بهداشتی کشور به گوش می‌رسد. این موضوع نگرانی‌های بسیاری را در بین متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت ایجاد کرده است. چرا ایجاد ساختار موازی در شبکه بهداشت خطرناک است؟ به هدر رفتن منابع: ایجاد ساختارهای موازی به معنای تخصیص بودجه و امکانات محدود به دو یا چند سیستم مجزا است. این امر در نهایت به کاهش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی منجر خواهد شد. ایجاد ناهماهنگی و عدم[…]

نباید ساختار موازی شبکه بهداشتی در کشور ایجاد شود

اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد ساختار موازی در شبکه بهداشتی کشور به گوش می‌رسد. این موضوع نگرانی‌های بسیاری را در بین متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت ایجاد کرده است.

چرا ایجاد ساختار موازی در شبکه بهداشت خطرناک است؟

به هدر رفتن منابع: ایجاد ساختارهای موازی به معنای تخصیص بودجه و امکانات محدود به دو یا چند سیستم مجزا است. این امر در نهایت به کاهش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی منجر خواهد شد.

ایجاد ناهماهنگی و عدم انسجام: وجود ساختارهای موازی در شبکه بهداشت، هماهنگی و انسجام لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از بین می‌برد.
افزایش بروکراسی و پیچیدگی: موازی‌کاری در شبکه بهداشت، بروکراسی و پیچیدگی ارائه خدمات را افزایش می‌دهد و دسترسی مردم به خدمات را محدود می‌کند.
کاهش اعتماد مردم: موازی‌کاری در شبکه بهداشت اعتماد مردم به نظام سلامت را کاهش می‌دهد.

راهکار چیست؟

تقویت ساختار موجود: به جای ایجاد ساختار موازی، باید تمرکز بر تقویت ساختار موجود شبکه بهداشتی باشد.

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تحت نظارت و کنترل دولت می‌تواند به افزایش کیفیت و دسترسی خدمات بهداشتی و درمانی کمک کند.

تمرکز بر برنامه‌های پیشگیرانه: تمرکز بر برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقای سلامت می‌تواند از بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمان جلوگیری کند.

ایجاد ساختار موازی در شبکه بهداشت، یک گام اشتباه و پرهزینه است. همه باید برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه، از تقویت ساختار موجود و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی حمایت کنیم.

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=4120

سلام من امیر حبیب زاده هستم، دانش آموخته مدیریت بازرگانی که چندسالی هست در حوزه دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی دیجیتال (Digital Pr) در حال فعالیت و خدمت رسانی به شما عزیزانم.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =