موجودی کالابرگ خود را استعلام کنید | حساب کدام افراد شارژ شد ؟ |

    کد خبر: 80020
    1404/04/12 - 04:07
    2 بازدید

مرحله سوم کالابرگ الکترونیک شنبه هفتم تیر ماه ۱۴۰۴ شارژ شد.افراد برای استعلام از موجودی کالابرگ خود می‌توانند از ۳ روش اقدام کرده و مبلغ شارژ شده کالابرگ الکترونیک خود را دریافت کنند.



    فهرست محتوا



  • جزئیات مرحله سوم کالابرگ الکترونیک



  • روش‌های استعلام موجودی



  • چگونه با کالابرگ خرید کنیم؟



  • شارژ کالابرگ برای دهک‌های چهارم تا هفتم

مرحله اول و دوم شارژ کالابرگ پس از تقریباً ۱۱ ماه، اسفند ۱۴۰۳ در دولت چهاردهم برای دهک‌های درآمدی اول تا هفتم (۱ تا ۷) آغاز شد که در ۳ فاز اجرا شد.

فاز اول، حمایتی بود و شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی می‌شد.

فاز دوم، دهک‌های اول تا سوم (۱ تا ۳) درآمدی را شامل می‌شد که به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان شارژ شد.

فاز سوم هم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان واریز شد که اشخاص می‌توانستند با مراجعه به فروشگاه‌های خرد، عمده و زنجیره‌ای خرید خودشان را انجام دهند.

واریز اعتبار مرحله سوم کالابرگ الکترونیک مربوط به دهک‌های اول تا سوم درآمدی است. خانوارها این ۳ دهک به اضافه خانوارهای حمایتی دهک‌های چهارم تا هفتم از ابتدای هفته یعنی ۷ تیر ماه می‌توانستند از اعتبار تخصیص یافته به اعضای خانوار خود، به منظور خرید ۱۱ قلم کالاهای اساسی استفاده کنند.

اقلام مشمول طرح کالابرگ که بر اساس مطالعات انستیتو تغذیه ایران استخراج شده شامل ۱۱ قلم گوشت مرغ، گوشت قرمز (گرم و منجمد)، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

جزئیات مرحله سوم کالابرگ الکترونیک

خانوارهای مربوط به دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان، خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی دهک‌های اول تا سوم نیز به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان امکان خرید ۱۱ قلم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های متصل به درگاه سامانه طرح کالابرگ الکترونیک دارند و مدت اعتبار این مرحله تا پایان تیر ماه عنوان شده است.

پیش از این اعتبار کالابرگ‌ها، چه مرحله اول (شارژ اسفند ۱۴۰۳) و چه مرحله دوم (شارژ فروردین ۱۴۰۴) دو و سه ماهه بوده و افراد می‌توانستند تا پایان خرداد ماه خرید خود را انجام دهند.

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله سوم شارژ کالابرگ الکترونیک بیش از ۲۸ میلیون نفر مشمول طرح شدند.

کالابرگ

روش‌های استعلام موجودی

افراد برای استعلام از موجودی خود در طرح کالابرگ می‌توانند از طریق اپلیکیشن «شما» موجودی خود را بررسی کنند.

همچنین این استعلام موجودی از طریق بازوی کالابرگ در شبکه اجتماعی «بله» نیز امکان پذیر است.

روش سوم برای آگاهی از موجودی کارت اعتباری کالابرگ از طریق کد دستوری #۱۴۳۶*۵۰۰* است.

چگونه با کالابرگ خرید کنیم؟

بهره‌مندی از اعتبار کالابرگ در فروشگاه‌های منتخب فقط با دو روش ساده امکان‌پذیر است:

۱. استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار

۲. استفاده از کد خرید

دریافت کد خرید از ۳ طریق امکان پذیر است؛ نخست اپلیکیشن «شما»، بازوی رسمی کالابرگ در «بله» و گرفتن کد دستوری که در بالا آمد.

شارژ کالابرگ برای دهک‌های چهارم تا هفتم

پس از شارژ کالابرگ دهک‌های اول تا سوم و دهک‌های حمایتی اول تا هفتم، خبرهایی مبنی بر شارژ کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های چهارم تا هفتم (غیر حمایتی‌ها) در تاریخ ۱۷ تیر ماه بازنشر شده که در این خصوص مرجان دبیری، سخنگو طرح کالابرگ الکترونیک به خبرنگار مهر گفت، فعلاً برنامه‌ای برای شارژ کارت الکترونیک سایر دهک‌های اعلام شده تدوین نشده است.

وی با رد این موضوع، تاکید کرد: در صورت شارژ کالابرگ برای خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم، خبر از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سخنگو این طرح، اعلام رسمی می‌شود.

سخنگو طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد که مردم برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده خبرها را از مبادی رسمی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال کنند.

 

کانال تلگرام گسترش نیوز

اینستاگرم گسترش نیوز


منبع:

مهر



کدخبر:
۳۵۵۹۴۸


پریا ابراهیمی

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=80020

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند. در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است. در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =