درباره جنگ شناختی هیبریدی یا ترکیبی چه می‌دانیم؟ |

    کد خبر: 78394
    1404/04/05 - 10:28
    9 بازدید

مشاور حوزه ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به در یادداشتی به ابعاد جنگ شناختی هیبریدی و ترکیبی پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به زبان ساده، جنگ هیبریدی (Hybrid warfare) به نوعی از جنگ گفته می‌شود که ترکیبی از روش‌های نظامی و غیرنظامی، متعارف و نامتعارف را به کار می‌گیرد.

هدف اصلی این نوع جنگ، اعمال فشار، تضعیف و شکست دشمن بدون درگیری تمام‌عیار نظامی است. به عبارت دیگر جنگ هیبریدی یا ترکیبی (Hybrid warfare) به راهبرد نظامی پیچیده‌ای گفته می‌شود که در آن از ترکیبی از روش‌های نظامی متعارف و نامتعارف، جنگ سایبری، جنگ روانی، و حملات اطلاعاتی برای تضعیف و بی‌ثبات کردن یک کشور یا گروه استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، این نوع جنگ ترکیبی از ابزار‌های مختلف نظامی و غیرنظامی به صورت هماهنگ و همزمان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

به زبانی دیگر، جنگ ترکیبی به راهبرد نظامی پیچیده‌ای اطلاق می‌شود که ترکیبی از نبرد‌های متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. جنگ اقتصادی، حمله سایبری، جنگ با نیرو‌های کلاسیک نظامی، جنگ‌های نامنظم و چریکی، نیرو‌های ویژه، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی و دیپلماسی، به عنوان هشت مؤلفه یا ابزار جنگ ترکیبی هستند.

در جنگ هیبریدی (Hybrid warfare) از ابزار‌های مختلفی استفاده می‌شود، از جمله: جنگ اطلاعاتی، شامل انتشار اخبار جعلی، پروپاگاندا و تبلیغات برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد تفرقه. جنگ سایبری، حمله به زیرساخت‌های حیاتی و سیستم‌های اطلاعاتی دشمن از طریق فضای مجازی. جنگ اقتصادی، استفاده از تحریم‌ها، دستکاری در بازار‌ها و سایر ابزار‌های اقتصادی برای آسیب زدن به اقتصاد دشمن. جنگ دیپلماتیک: استفاده از دیپلماسی برای انزوا و تحت فشار قرار دادن دشمن. جنگ نامنظم، حمایت از گروه‌های شورشی، شبه‌نظامیان و سایر نیرو‌های غیردولتی برای ایجاد بی‌ثباتی. اقدامات نظامی، استفاده از نیرو‌های منظم و نامنظم برای ایجاد فشار نظامی و تهدید.

بنابراین، جنگ هیبریدی یک استراتژی پیچیده است که از ترکیب ابزار‌های مختلف برای دستیابی به اهداف سیاسی و نظامی استفاده می‌کند. این نوع جنگ به دنبال ایجاد عدم قطعیت و پیچیدگی برای دشمن و جلوگیری از درگیری مستقیم است. هدف اصلی جنگ ترکیبی یا هیبریدی، نهادینه کردن نارضایتی در کشور هدف و زنده نگه داشتن آشوب و ناامنی است و در این مسیر حتی از غیرانسانی‌ترین روش‌ها مثل تحریم دارویی و اقدامات تروریستی استفاده می‌شود.

جنگ شناختی

از طرف دیگر، جنگ شناختی به انگلیسی (Cognitive warfare) است. این اصطلاح به نوعی از جنگ اشاره دارد که هدف آن تأثیرگذاری بر ذهن و افکار افراد و جوامع است. به جای استفاده از زور فیزیکی، در جنگ شناختی از روش‌هایی مانند اطلاعات غلط، تبلیغات، و دستکاری احساسات برای تغییر باورها، ارزش‌ها، و رفتار‌ها استفاده می‌شود.

سه محور اصلی که جنگ شناختی بر روی آن متمرکز است

جنگ شناختی یک رویکرد استراتژیک و راهبردی است که از طریق دستکاری ادراکات، احساسات، و باور‌های یک جمعیت، سعی در تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌ها و رفتار‌های آنها دارد. این نوع جنگ بر روی سه محور اصلی تمرکز دارد: ایده‌ها و ارزش‌ها: تغییر باور‌ها و ارزش‌های اصلی یک جامعه، ساختارها: ایجاد شکاف و تفرقه در ساختار‌های اجتماعی و سیاسی، عملکرد: کاستن از کارآمدی و مشروعیت نهاد‌های حکومتی.

اهداف جنگ شناختی

تضعیف انسجام اجتماعی: ایجاد تفرقه و شکاف بین مردم و دولت.

تغییر رفتارها: وادار کردن افراد به انجام رفتار‌هایی که به نفع مهاجم است.

ایجاد بی‌ثباتی سیاسی: برهم زدن نظم و ثبات سیاسی.

کاهش کارآمدی دولت: زیر سوال بردن عملکرد دولت و کاهش اعتماد عمومی.

در خصوص جنگ شناختی (Cognitive warfare) می‌توان مثال‌هایی به شرح زیر ارائه کرد:

.انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ناآرامی.

.استفاده از تبلیغات برای تغییر افکار عمومی در مورد یک موضوع خاص.

.تحریک احساسات و ایجاد تفرقه بین گروه‌های مختلف جامعه.

در نهایت، جنگ شناختی نوعی از جنگ است که در آن ذهن انسان‌ها به صحنه نبرد تبدیل می‌شود و هدف آن تأثیرگذاری بر تفکر، احساسات، و رفتار افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی و نظامی است.

از طرف دیگر به زبان ساده، جنگ شناختی (Cognitive warfare) به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت و تشخیص عموم مردم و نخبگان جامعه هدف، به منظور تغییر ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتار‌ها از طریق مدیریت ادراک و هیجانات است. به طور خاص، هیجانات راه‌هایی برای مقابله و سازگاری با موقعیت‌های اجتماعی هستند که زندگی ارائه می‌دهد.

فرآیند و عملیاتی که شناخت افراد یک جامعه و قابلیت تشخیص مناسب و متناسب آنها را دچار مشکل و اختلال نماید به زبان بسیار ساده جنگ شناختی گویند. در جنگ شناختی روند تصمیم‌گیری را مختل نموده یا آن را کند می‌کند. این مورد می‌تواند از طریق مستقیم یعنی خودش، متحدانش، نفوذی‌ها یا ستون پنجم آموزش دیده‌اش انجام شود. توجه داشته باشیم که وقتی شناخت درست و کامل انجام نشود قطعاً تصمیم‌گیری نیز به طور مناسب انجام نخواهد شد. عدم تصمیم‌گیری مناسب و تعلل در تصمیم‌گیری یا بی تصمیمی منجر به چند دستگی در جامعه شده و روحیه همه را تضعیف می‌کند.

باید توجه داشت که بی تردید حوزه شناختی، مجموعه جدیدی از مهارت‌ها و تخصص‌های چند بعدی نوین را طلبیده و نیاز دارد. جنگجویان و مبارزان این حوزه و قلمرو حتماً باید در مباحث فجازی یا همان فضای مجازی، روان شناسی، علوم سایبری و علوم سایبری و فناوری‌های نوین ماهر بوده و تخصص داشته باشند.

جنگ شناختی هیبریدی یا جنگ ترکیبی شناختی

در چنین شرایطی که شاهد حمله و تجاوز ناجوانمردانه رژیم ددمنش صهیونی هستیم در یک جنگ ناخواسته شناختی هیبریدی درگیر شده‌ایم که در آن از انواع روش‌های مختلف از جمله ایجاد شبهه، دروغ پردازی، تکثیر اطلاعات نادرست، اطلاعات درست در زمان نادرست، روش‌های عملیاتی روانی، جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری، جنگ اقتصادی، جنگ متعارف و غیر متعارف و نمونه‌های مشابه استفاده شده است که در اصطلاح به آن جنگ شناختی هیبریدی یا ترکیبی گویند.

در این نوع جنگ، از ترکیب جنگ شناختی و جنگ هیبریدی استفاده می‌شود تا تأثیرگذاری بر جامعه هدف را به حداکثر برسانند. به عنوان مثال، ممکن است یک کشور از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اخبار جعلی منتشر کند و با استفاده از جنگ سایبری، سیستم‌های حیاتی کشور هدف را مختل کند و در عین حال، با حمایت از گروه‌های شورشی و ایجاد ناآرامی‌های داخلی، سعی در براندازی حکومت داشته باشد.

در چنین شرایطی که جنگی ناعادلانه به کشور عزیزمان، ایران اسلامی توسط رژیم کودک کش و ددمنش صهیونی تحمیل شده و مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفته است شاهد جنگی از نوع شناختی هیبریدی هستیم که همان‌طوری که در این چند روزه شاهد آن هستیم دارای ابعاد پیچیده‌ای است لذا در صورت آشنایی با ابعاد این جنگ نوین، مردم می‌توانند راحت‌تر با آن مقابله کرده و از تأثیرات آن بکاهند.

با ترکیب دو واژه شناختی و هیبریدی با واژه جنگ و ایجاد عبارت جنگ شناختی هیبریدی تعریفی جامع به دست می‌آید که عبارتست از: جنگ شناختی هیبریدی، راهبردی پیچیده است که ترکیبی از جنگ‌های متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی است. در این نوع جنگ، دشمن تلاش می‌کند با تأثیرگذاری بر ادراکات، باور‌ها و ارزش‌های جامعه هدف، اراده و رفتار آن را تغییر دهد. به عبارت دیگر، جنگ شناختی هیبریدی به دنبال تسلط بر ذهن و افکار عمومی است، نه صرفاً تسلط بر سرزمین.

هدف کلی جنگ شناختی هیبریدی

هدف اصلی این نوع جنگ، ایجاد تغییر در نگرش‌ها، باور‌ها و رفتار‌های جامعه هدف است، به گونه‌ای که در نهایت، اراده و خواست دشمن را برآورده سازد. این نوع جنگ به دنبال تسلط بر ذهن و افکار عمومی است و از این طریق، بدون نیاز به درگیری نظامی گسترده، به اهداف خود دست می‌یابد.

نتیجه اینکه هر چه آگاهی مردم در خصوص جنگ شناختی هیبریدی یا جنگ هیبریدی شناختی بیشتر باشد بهتر می‌توانند احساسات خود را کنترل نموده و تصمیم‌گیری نمایند و از این طریق نه تنها ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند بلکه همه چیزی را تحت کنترل و پایش خود داشته باشند و عاقلانه تصمیم‌گیری مناسب داشته باشند. این نمونه به مدیریت ریسک کمک می‌نماید. نکته مهم تغییر نگرش منجر به تغییر رفتار از مدیریت صرف مقابله یا پاسخ در شرایط اضطراری جنگ به سمت مدیریت ریسک انواع مخاطرات در چنین شرایطی است. متفاوت بیندیشیم.

لینک کوتاه: https://armanetejarat.ir/?p=78394

اقتصاد آنلاین پرمخاطب ترین رسانه اقتصادی در ایران اقتصاد آنلاین دارای مجوز به شماره ۷۴۳۳۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال ۸۹ آغاز بکار کرده و هم اکنون پرمخاطب ترین پایگاه خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد. پایگاه خبری اقتصاد آنلاین صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مریم کاظمی شورای سیاستگذاری: علی مروی / صادق الحسینی / سعید عباسیان / هاشم آردم سردبیر: سعید عباسیان مدیر بازرگانی: محمدمهدی حسینی دبیر تحریریه: عاطفه حسینی اقتصادآنلاین در شبکه‌های مجازی: صفحه رسمی اقتصادآنلاین در توییتر: https://twitter.com/eghtesad_online صفحه رسمی اقتصادآنلاین در اینستاگرام: https://www.instagram.com/eghtesadonline_ آدرس دفتر: یوسف آباد. میدان سلماس. خیابان فتحی شقاقی غربی. پلاک ۱۱۶. واحد ۱ تلفن دفتر مرکزی: ۱۳ و ۸۸۲۲۵۶۱۲ - ۸۶۰۹۳۶۲۸ - ۸۶۰۹۳۷۸۶ فکس: ۸۸۰۲۳۶۹۳ آیین نامه اخلاق حرفه‌ای اقتصاد آنلاین ۱- روزنامه‌نگار ما به واقعیت‌های عینی توجه می‌کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می‌گذارد. روزنامه نگار ما به هیچ وجه جناحی عمل نمی کند و تنها خط قرمز او قانون و خطوط مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است. ۲- روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است، نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره براساس وجدان اخلاق عمل می‌کند. در این راستا بخش خبر و بخش بازرگانی در اقتصاد آنلاین کاملا مجزا هستند. ۳- روزنامه‌نگاران اقتصاد آنلاین اگر اخباری را از منبعی دیگر منتشر کنند، حتما منبع را ذکر می کنند. ۴- سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در اقتصاد آنلاین مطرود است. ۵- روزنامه‌نگار ما از پذیرش هرگونه پاداش مادی برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کند. ۶- اقتصاد آنلاین و روزنامه نگارانش از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند. ۷- روزنامه‌نگار ما با احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خویشتن تبعیت می‌کند. ۸- روزنامه‌نگار ما به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهای دیگر خودداری می‌کند. ۹- روزنامه‌نگار ما برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انسانی از جمله عدالت‌طلبی، آزادیخواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است. ۱۰- کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است. ۱۱- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود. ۱۲- روزنامه‌نگار ما موظف است ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند. درباره اقتصاد آنلاین بیشتر بدانید: اقتصاد آنلاین با رنک ۳۰ الکسا در ایران، به عنوان پر بازدیدترین وب‌سایت خبری-تحلیلی اقتصادی در ایران شناخته می‌شود. مخاطبان اقتصاد آنلاین صاحبان کسب و کار، مدیران، روسای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هستند که می‌خواهند یک روز زودتر از اخبار مطلع شوند و در نتیجه به روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند. اقتصاد آنلاین، به عنوان اولین سایت جامع خبری-تحلیلی اقتصاد ایران از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. هدف ما از راه اندازی "اقتصاد آنلاین" پاسخگویی به نیاز برآورده نشده مخاطبان در جهت دسترسی به منبع مطمئن اخبار و تحلیل های لحظه به لحظه اقتصادی ایران و جهان است. هم اکنون فعالان اقتصادی در ایران با چالش‌های فراوانی دست به گریبان هستند. یکی از این چالش‌ها نبود سیستم اطلاع رسانی مستقل و مطمئنی است که اخبار و تحلیل های اقتصادی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در اختیار آنان قرار دهد. همانطور که می‌دانیم، نبود چنین رسانه‌ای موجبات عدم تحرک بازار اطلاعات را فراهم آورده که از عوامل ناکارایی در سیستم اقتصادی است. امید است با وجود این سایت و امکانات جانبی آن که به طور مستمر به مخاطبان عرضه و معرفی خواهند شد، بتوانیم سهمی در پویایی هرچه بیشتر سیستم اقتصادی در ایران داشته باشیم. البته در این مسیر توجه به سیاست های دولتی و در امان ماندن از گرداب سیاست گذاری‌های متزلزل و خلق‌الساعه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ضروری است که ما سعی می کنیم با نقد و بررسی این سیاست گذاری‌ها و روشن کردن راه پیش رو در این مسیر در کنار شما باشیم. در همین راستا، اقتصاد آنلاین تلاش در جهت بهبود فضای سیاستگذاری عمومی و نقد و بررسی این حوزه را از وظایف اصلی خود به شمار می‌آورد. خبرگزاری اقتصاد نیوز یک گروه رسانه‌ای است که به پوشش اخبار دنیای اقتصاد در دسته‌ها و حوزه‌های مختلف می‌پردازد. اقتصاد نیوز، سایت مرجع اقتصاد ایران، آخرین اخبار اقتصادی را همراه با پوشش لحظه‌ای قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه، ارز و رمز ارز، مسکن، خودرو و لوازم خانگی منعکس می‌کند. وبسایت خبرگزاری اقتصاد نیوز که با هدف جبران چالش‌ها و نواقصات خبری در حوزه اقتصاد و سایر اخبار ایران و دنیا وارد عرضه ظهور شده است، یکی از پربازدید ترین وبسایت‌های خبری در حوزه دنیای اقتصاد به شمار می‌رود و توانسته است رنک 18 الکسا در ایران را کسب نماید. روزانه بیش از یک میلیون کاربر از این مجموعه بازدید می‌کنند و اخبار پوشش داده شده توسط این خبرگزاری را دنبال می‌کنند. اقتصاد نیوز تمامی اخبار لحظه به لحظه‌ای به همراه مقالات تحلیلی در حوزه بورس، اخبار مسکن و شهری، اخبار خودرو، اخبار سیاسی، اخبار بانک و بیمه، اخبار اقتصادی، اخبار تولید و تجارت، اخبار استارتاپ‌ها و اخبار طلا و ارز شامل: اطلاعات لحظهای و بروز قیمت دلار، قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت یورو، قیمت بیت کوین، قیمت درهم امارات، قیمت لیر ترکیه، قیمت یوان چین، قیمت دینار عراق، نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو را پوشش می‌دهد. در اقتصاد نیوز می‌توانید بخش‌های متنوع دیگری همچون، الفبای اقتصاد، هواشناسی اقتصاد، ماشین زمان، ویژه نامه، وب‌گردی را نیز مشاهده نمایید. در بخش اخبار سایر رسانه‌ها، داغ‌ترین و بروزترین اخبار سایر حوزه‌های دارای اهمیت و پرجستجو مانند مسائل حوزه بهداشت، اخبار روز و... قابل نمایش است. علاوه بر آن، پربازدیدترین اخبار مرتبط با هر دسته‌بندی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دنیای اقتصاد تابان به عنوان صاحب امتیاز خبرگزاری اقتصاد نیوز به ثبت رسیده است. دنیای اقتصاد تابان که با نام گروه رسانه ای دنیای اقتصاد نیز از آن یاد می‌شود یک شرکت و مؤسسه رسانه‌ای در ایران است. علاوه بر سایت خبری اقتصاد نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد، هفته ‌نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب‌سایت واحد توسعه دانش، وب‌سایت همایش‌های دنیای اقتصاد، روزنامه انگلیسی ‌زبان فایننشال تریبون نیز به عنوان زیرمجموعه‌های این گروه رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند. گروه دنیای اقتصاد همچنین دارای مرکز پژوهش‌ها، انتشارات و مرکز همایش‌ها نیز می‌باشد. اولین زیرمجموعه این هلدینگ، دنیای اقتصاد، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. روزنامه فایننشال تریبیون، نیز به عنوان تنها روزنامه اقتصادی ایران منتشر شده به زبان انگلیسی شناخته می‌شود. مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد نیوز آقای علیرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت دنیای اقتصاد تابان است. آقای بختیاری در توضیح و تشریح مجموعه فعالیت‌های دنیای اقتصاد بیان می‌دارند که: پس از به ثبات رسیدن مجموعه روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پوشش و جبران نقاط ضعف کشف شده در روزنامه از جهات مختلف و تحقق بخشیدن به برنامه‌های توسعه فعالیت خود، تصمیم گرفته شد تا هفته نامه تجارت فردا در تیرماه سال 1391 راه‌اندازی شود. این تصمیم بدلیل عدم برخورداری از پتانسیل ارائه مقالات، گزارش‌ها و محتوای تحلیلی که از عمق بیشتری برخوردار هستند، در روزنامه دنیای اقتصاد اخذ شده است. وی اظهار می‌کند که یک فعال اقتصادی به هر ترتیب در فرآیند کاری خود در طول روز به اطلاعاتی نیاز پیدا خواهد کرد که نه در قالب روزنامه و نه در قالب هفته‌نامه نمی‌گنجد. پکیجی تشکیل شده از اخبار، گزارش و تحلیل در قالب بسته‌ای قابل استفاده هم در لپ‌تاب‌ها و کامپیوترهای شخصی و هم موبایل‌های هوشمند می‌تواند کارایی گردش باز اطلاعات را برای فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌ها افزایش دهد. به گفته مدیر عامل این شرکت، در گام‌های بعدی برای مرتفع سازی چالش‌های رسانه در ایران از منظر اقتصادی بدنبال ایجاد یک منبع به زبان اصلی برای سرمایه‌گذاران خارجی برآمدیم تا بتواند از آن منبع کسب اطلاعات کند. بدین ترتیب، یکی از اجزای هلدینگ یعنی روزنامه انگلیسی «financial tribion» را به فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها عرضه شد. فعالیت‌های توسعه بخشی دنیای اقتصاد تابان ادامه دارد و در این راستا نیز مرکز پژوهش‌ها، انتشارات، مرکز همایش‌ها در کنار روزنامه و هفته‌نامه و حالا پایگاه خبری «اقتصادنیوز» از جمله اقدامات توسعه بخشی به ارکان‌های مختلف این مجموعه می‌باشد. در این مجموعه مسئولیت سردبیری وب‌سایت‌های خبری دنیای اقتصاد و اقتصادنیوز برعهده آقای مهدی نوروزیان گذاشته شده است. آقای محمدصادق نخجوانی مسئولیت مدیریت وب‌سایت‌ها و فضای مجازی را برعهده دارد. معاونت وبسایت‌های خبری دنیای اقتصاد را فاطمه استیری انجام می‌دهد. توسعه بازار را زینب سادات میرهادی مدیریت می‌کند. به منظور انجام وظایف دبیر سایت اقتصاد نیوز از توان حمید متقی بهره گرفته می‌شود و امیر اشراقی نیز در سمت مدیریت روابط عمومی این خبرگزاری مشغول فعالیت می‌باشد. برای برقراری تماس با هر بخش و مسئول مربوطه در اقتصاد نیوز راه‌های ارتباطی مختلفی در اختیار کاربران گذاشته شده است. کاربران می‌توانند از طریق تلفن تماس و نمابرهای درج شده در وبسایت این خبرگزاری با بخش مدنظر ارتباط برقرار کنند. از دیگر خدماتی که در اقتصاد نیوز ارائه می‌شود، انجام تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی برای سایر سایت‌هایی است که تمایل دارند تا از پتانسیل‌های این خبرگزاری پربازدید برای بهبود وضعیت سایت خود بهره ببرند. در صفحه تماس با شما می‌توانید، راه‌های تماس برای هماهنگی و پذیرش آگهی را در بخش‌های مختلف گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را مشاهده نمایید. لازم به یادآوری است که موضوعات اقتصادنیوز بورس، اقتصاد نیوز ارز دیجیتال، اقتصاد نیوز قیمت ارز، اقتصاد نیوز خودرو از پربازدیدترین های روزانه هستند. کاربران می‌توانند آگهی، تبلیغات و رپورتاژ خود را برای درج در روزنامه و وبسایت اقتصاد نیوز، دنیای اقتصاد، روزنامه فایننشال تریبیون، هفته نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب سایت دنیای بورس و کلیه کانال‌های تلگرام از طریق تلفن، فکس، ایمیل و حساب تلگرام اعلام شده در اختیار مدیریت قرار دهند. علاقمندان به شبکه‎‌های اجتماعی نیز می‌توانند کانال خبری اقتصاد نیوز را در شبکه‌ها و بسترهای مختلف مانند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام دنبال کنند و با دانلود اقتصاد نیوز از اخبار اقتصادی ایران و جهان باخبر شوند. اقتصاد نیوز در تلگرام با آدرس eghtesadnews_com@ در اینستاگرام با آیدی eghtesadnews_com@ در توییتر با آدرس eghtesadnews@ و در فیس‌بوک با نشانی eghtesadnews فعالیت می‌کند. روزانه می‌توانید مهم‌ترین و بروزترین اخبار حوزه اقتصاد و پربحث‌ترین اخبار ایران و دنیا را در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد نیوز دریافت کنید. علاوه بر آن، افرادی که تمایل به مراجعه حضوری دارند می‌توانند به آدرس تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و سنایی، پلاک ۳۷۰ مراجعه نمایند. همچنین متقاضیانی که مایل به همکاری با رسانه‌ اقتصاد نیوز می‌باشند می‌توانند رزومه خود را از طریق ایمیل سازمانی jobs@den.ir تکمیل و ارسال نمایند. پس از بررسی رزومه‌ها، از افرادی که دارای شرایط مورد نیاز باشند، برای مصاحبه دعوت بعمل می‌آید. باید توجه داشته باشید که تقاضای همکاری صرفا با ارسال رزومه از طریق ایمیل سازمانی گروه انجام می‌گردد. پس از بررسی رزومه‌ها، از متقاضیانی که دارای شرایط احراز شغل مورد نیاز باشند از سوی مدیریت منابع انسانی وپشتیبانی برای انجام مصاحبه بصورت تماس تلفنی دعوت می‌شود. به یاد داشته باشید که اقتصاد نیوز با متقاضیان از طریق پیامک یا ایمیل تماس نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط

مطالب بیشتر»

پر بیننده ترین

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =